Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Daan en Lotte - WaarBenJij.nu Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Daan en Lotte - WaarBenJij.nu

Thailand

Door: Daan en Lotte

Blijf op de hoogte en volg Daan en Lotte

21 Februari 2012 | Thailand, Chiang Mai

Zodra je in Bangkok aankomt vanuit Myanmar, verbaas je je over het welvaartsniveau en het gemak van reizen in Thailand. Met de skytrain zitten we in no time in het centrum van Bangkok, waar we een guesthouse geboekt hadden.

De volgende dag zijn we op pad gegaan om een fietstocht te regelen voor de volgende dag en kaartjes voor de nachttrein naar Chiang Mai de volgende avond. Helaas was de nachttrein al helemaal vol (en ook de dag erna) dus waren we genoodzaakt om twee dagen langer in Bangkok te blijven (we wilden namelijk niet met de bus of vliegen). Een dag later hebben we de georganiseerde fietstocht door (oud) Bangkok gedaan. Het was leuk om door de smalle steegjes van Bangkok te fietsen en op plaatsen te komen waar je normaal niet zo snel komt. Vervolgens zijn we naar de weekendmarkt gegaan. Dit is een enorme markt waar ze zo'n beetje alles verkopen en waar 200.000 bezoekers per dag komen. De laatste twee dagen in Bangkok hebben we gevuld met een bezoekje aan het hectische Cinatown, de tempel met de liggende Buddha (van 35 meter lang), onze eerste Thaise massage, een rondleiding in het Jim Thompson house en een wandeling door Siam (gebied met veel shopping centra). Bangkok was leuk, ondanks dat we er twee dagen langer zijn gebleven dan gepland.

Met de nachttrein zijn we naar het noorden van Thailand gegaan. Daar zijn we drie nachten in Chiang Mai gebleven. Een leuk stadje, maar enigszins bedorven door de enorme hoeveelheid toerisme. Eigenlijk is toerisme het enige waar dit stadje nog op draait als je er rondloopt. Vanuit Chiang Mai zijn we een dag naar een olifantenkamp gegaan met drie andere mensen. Daar hadden we de hele dag 4 olifanten tot onze beschikking en hebben we de basis geleerd om met een olifant om te gaan en op te rijden. Vervolgens zijn we natuurlijk ook op de rug van deze enorme beesten geklommen om een stuk te gaan rijden. Heel indrukwekkend! Uiteindelijk zijn we in een rivier beland om met de olifant te zwemmen en te badderen. Ook hebben we een avond een bezoek gebracht aan de nationale sport: thaiboxen. We hadden goede plaatsen en konden we het hele spektakel goed zien!

Vervolgens zijn we met de bus naar de grens met Loas gereisd. Daar worden de twee landen gescheiden door een enorme rivier de Mekong. Stempel in je paspoort aan de ene kant, bootje over de rivier, stempel en betalen aan de andere kant en je bent in Laos!

We lopen wat achter met schrijven, maar wordt vervolgd....

Voor foto's, zie

• 21 Februari 2012 - 13:25

Cathelijn:

:-) Veel plezier in Laos! Groetjes vanuit Rawai (Thailand)

• 21 Februari 2012 - 21:48

Lottie:

Leuk om weer een reisverslagje te lezen! Enjoy darlings!
    Xxxxxxxxxxxxxx

• 22 Februari 2012 - 11:02

Shirley:

Wat heerlijk om weer te lezen! Blij dat jullie zo aan het genieten zijn! X

• 22 Februari 2012 - 18:59

Ghis:

Gaaf joh, zwemmen met olifanten!

• 23 Februari 2012 - 11:49

Wilma:

Fijn dat jullie je goed vermaken (in dit verhaal kan ik me helemaal inleven Hans en ik hebben dit stukje ook gedaan) geniet ze nog. Lieve groeten